Saturday, April 6, 2013

宗教 Religion

大家好
今天过得如何啊?
好吗? 坏吗?
好的恭喜。坏的不要气馁,不要放弃,再接再厉。 :)
今天我过得非常不好
因为我undang test fail了 TT
极度严重够力超级无敌伤心啊 TT

*抱歉上面的是开头话嘻嘻 :P
哎哟伤心啦 /3\
不过也不够jia wei伤心
因为他考了第二次还是fail了
下次有人陪我考哈哈哈哈哈哈哈哈 xD

好啦,回去主题了
Well, back to the main point
今天的话题主要是聊宗教
Today I would like to talk about religion
每个人都有自己的宗教吧? (没有的以后嫁了老公或是娶了老婆一定会有的啦~)
I think everyone have their own religion (You sure will get after you married)
我的家人是佛教徒。
My family were buddhist
以前我是个佛教徒。
Before that,I am a buddhist too
我舅公家是个大神庙,在马六甲。
My grand uncle have a big temple (own) at Melaka
每年的年头,我们都会去拜拜。
Every year head, we went there
去神庙最有趣的东西就是求签 (我最喜欢求签了 xD 不管求到上签也好下签也好,到最后的结果还是得靠自己的啦 -_- 要记得天地下没有不劳而获的事情。)
The most great in temple was seek the sign of god (I like to try this xD No matter i get good or worst suggestion from god,everything had to do my own. There are no such of things that reap without sowing)


其实现在也没有改变过,因为我爸妈和男友的家人都是佛教徒,所以我不能完全入教为耶稣徒。
Until now I still never change, I am still a buddhist. Because my family and my boyfriend family are all bushist, so I cant properly went into a real kristian.
不过有个人曾经和我说过,其实不用入教才算是个耶稣徒,只要你相信他的存在就可以了。
But someone told me that, you just need to trust jesus. You aren't going to church not the matter.
每次看了耶稣被钉在十字架上面的那个影片我总是会莫明地流泪。
I always tears when I watch the video of jesus.
我在初二也就是我form 2时参加了学校的耶稣团体,于是看过了这个影片后才开始相信神,我相信神不是因为被别人洗脑,没人洗我闹,而是我自愿去相信。(我们尊重你,请你也尊重耶稣徒,我们并没有替人家洗脑..我们都是自愿的。)
Since I was form2, I perticipate the kristian group in my school, because of the group, I watch this video and I started to trust jesus. There are no such of brainwashing in kristian, we voluntary trust him. (Please respect kristian)
就是这个影片让我相信了他。(我相信了他已经有大约有4年吧)
This video let me trusted him for about 4 years
他是我最敬拜的神。
He is the god i would like to trust it
请用关爱的心情去观赏这部影片。
Please watch the video with a caring heart
而不是觉得他恶心之类的,请尊重耶稣,也尊重耶稣徒,谢谢。
Dont feel that this video is violence and disgusting, please respect jesus, thank you.
他身上流的血是为人民而流的
His blood is for the people
感谢主为我们付出的一切,阿门。
Thanks to jesus for doing all these, amen


*Sorry for my broken english, hehe :P

No comments:

Post a Comment